Werkwijze
Werken in Units
Elk kind is anders. Elk kind leert anders. Op een ander niveau of op een andere manier. Door de leerstof op diverse manieren aan te bieden, ontdekken onze kinderen hoe zij het beste leren. We kiezen er daarom voor om te werken in units, die weer onderverdeeld zijn in groepen. Doordat in een groep leerlingen van verschillende leerjaren en niveau's bij elkaar zitten, vinden kinderen gemakkelijk aansluiting. Begrijp je het nog niet helemaal? Dan schuif je aan waar het nogmaals of anders wordt uitgelegd. Snap je het al? Dan ga je bij het groepje zitten dat zelfstandig gaat werken of extra aanbod krijgt.Dit jaar hebben we drie units. Unit 1 met leerlingen uit groep 1, 2 en 3, Unit 2 met kinderen uit groep 4, 5 en Unit 3 met kinderen uit groep 6 en 7. Elke groep binnen een unit heeft zijn eigen leerkracht waar de kinderen de dag mee beginnen en de dag mee afsluiten. Een van de leerkrachten van een unit is tevens mentor van een kind. De mentor houdt samen met de leerling zijn of haar leerlijn in de gaten. In overleg maken ze een plan om de gestelde doelen te bereiken. Zo leren de kinderen verantwoordelijk te zijn voor hun eigen ontwikkeling.
Bron